nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Ahad, 1 Julai 2012

top speed LC135 ES 5 SPEED malaysia

salam sejahtera diucapkan kepada meminat lc 135... ni nak cite pegalaman pemblog (hanis ) menaiki dan dah
beli pun LC 135 ES LIMA KELAJUAN..

MESTI SEMUA NAK TAHU KAN TOP SPEED LC 5 KELAJUAN NI KAN..

AHAHAHHA....


OK... FAKTA NI TUK ENGIN NORMAL SOKET 38...





OK....


dari segi  suspension ___  terbaik... tayar besar jatuh lubang pun tak rasa...
dari segi pikap... (cara pemblog bawa moto la.. -hanis)

gear 1 --- 0km/j -- 20km/j
gear 2----20km/j -- 30-40km/j
gear 3----30-40km/j ---50km/j
gaer 4--- 50km/j --- 70 km/j
gear 5 --- 70km/j --- 1....km/j


top speed moto ni...hanyalah..



120KM/J  

TAK TIPU... OK MAI NAK JELASKAN....

apabila pemblog pulas  80 peratus dah dpt 120km/j tapi bila pulas habis pun dah mcm tak ada apa

.. gi la test kat haiway... sama gak... dpt 120 gak... tahan punya lama pun thorttle meter tak naik gak so... terbukti lah punca dr

CDI

MEMANG MARAH GILA.. EX5 PUN BLEH DPT 120KM/J GAK LA......


LC kepunyaan saya....cantik kan.. 

6.7.2012 baru update ni


cdi tukar =  meter tak naikpun... pikap je naik ( mungkin sbb moto cluth ) 


buat paip ekzos bagi besar lagi=  top speed dpt 130kmj,,, masa bawa 110kmj pun moto tak bergegar teruk sangat..

Jumaat, 3 Februari 2012

mutiara kata islam- aduh panasye.. api neraka



orang yang celik mata hati


sering melihat api neraka....


setiap kali ia menyalakan api untuk memasak...


ia teringat api neraka.....


setiap kali menyaksikan....


letusan gunung berapi yang mengeluarkan asap hitam...


diikuti aliran lahar yang membakar..


hatinya serta merta ketakutan 


memikirkan tentang nasib diri sebagai warga akhirat...


 FIRMAN ALLAH ....


“Bagi mereka lapisan-lapisan dari api di atas mereka dan di bawah mereka pun lapisan-lapisan (dari api). Demikianlah Allah Subhanahu wata’ala mempertakuti hamba-hamba-Nya dengan azab itu. Maka bertakwalah kepada-Ku hai hamba-hamba-Ku.”

(Az Zumar: 16)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...