nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Ahad, 1 Julai 2012

top speed LC135 ES 5 SPEED malaysia

salam sejahtera diucapkan kepada meminat lc 135... ni nak cite pegalaman pemblog (hanis ) menaiki dan dah
beli pun LC 135 ES LIMA KELAJUAN..

MESTI SEMUA NAK TAHU KAN TOP SPEED LC 5 KELAJUAN NI KAN..

AHAHAHHA....


OK... FAKTA NI TUK ENGIN NORMAL SOKET 38...





OK....


dari segi  suspension ___  terbaik... tayar besar jatuh lubang pun tak rasa...
dari segi pikap... (cara pemblog bawa moto la.. -hanis)

gear 1 --- 0km/j -- 20km/j
gear 2----20km/j -- 30-40km/j
gear 3----30-40km/j ---50km/j
gaer 4--- 50km/j --- 70 km/j
gear 5 --- 70km/j --- 1....km/j


top speed moto ni...hanyalah..



120KM/J  

TAK TIPU... OK MAI NAK JELASKAN....

apabila pemblog pulas  80 peratus dah dpt 120km/j tapi bila pulas habis pun dah mcm tak ada apa

.. gi la test kat haiway... sama gak... dpt 120 gak... tahan punya lama pun thorttle meter tak naik gak so... terbukti lah punca dr

CDI

MEMANG MARAH GILA.. EX5 PUN BLEH DPT 120KM/J GAK LA......


LC kepunyaan saya....cantik kan.. 

6.7.2012 baru update ni


cdi tukar =  meter tak naikpun... pikap je naik ( mungkin sbb moto cluth ) 


buat paip ekzos bagi besar lagi=  top speed dpt 130kmj,,, masa bawa 110kmj pun moto tak bergegar teruk sangat..

118 ulasan:

  1. aiihh 120 je ? x best la ceni

    BalasPadam
  2. ok.... untuk info baru... pmblog dah test dgn LC medal lama... meter moto lc baru berat,, kalau kita bawa 100km/j.. meter lc lama 120km/j..

    BalasPadam
  3. Cdi racing pe yang paling sesuai?

    BalasPadam
  4. Saya pakai LC135ES yg 5speed ni jugak..top paling tinggi pun 130kmh...120kmh pasti dpt dicapai.Meter baru ni mmg berat.Tapi ada yg kata kalau pakai cdi LC lama yg thailand made xde cut off betul ke?

    BalasPadam
  5. Salam, sabor2 jng marah gile..merbahaya kepada kesihatan..sy antara pengguna LC 5 speed 2012 dan sy berpuas hati dengan kelajuan sebabnya kelajuannya bersamaan kelajuan gps atau kelajuan kereta..jika kelajuan100 km/j ia bersamaan kelajuan LC sebelum ini 140km/j dan FZ150i 110km/j..kalau dpt top speed 120 kira terbaik dan kalau ada CDI up lagi dalam 130 km/j kira dah sama@kalah FZ150i..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebenarnya..lc v2 5s ngan fz150i meter same berat :) aku dah test :)

      Padam
    2. bagus pendapat encik pencari kalam say setuju

      Padam
    3. As salam dan salam sejahtera, sy nak share skit tentang LC135ES utk lebih speed bukan cuma kene tukar CDI tapi blok pon kene tukar. Hasil dapatan saya utk model nie sebab sy guna LC135ES GP Edition.= CDI Adjustable(RM550)+Alloy Cylinder Block KIT LC135 65mm Racing(RM630).....Akhirnya Speed & pickup Meningkat= Top Speed 170km/h GPS.... Horse Power Boleh adjust hingga 16000hp,Sesuai bile nak race / convoi... Tapi kekurangannya minyak cepat habis. Kalau nak bawa standart kene adjust CDI kpd 8000hp

      Padam
    4. Bro fadhil , bule tahan lama ke,, ke 2,3 bulan pkai drop balik..??

      Padam
    5. saya pakai lc135es gak,cume cai spoket 15-36 .topspeed dpat 140 je.

      Padam
    6. saya pakai lc135es gak,cume cai spoket 15-36 .topspeed dpat 140 je.

      Padam
  6. sy dah tukar cdi.. nak kata laju sama je.. cuma pikap je naik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. CDI klu beli yang RM100 ke RM200 lebih tu... hanya buang 'CUT Off'... klu setakat tukar CDI dapat 180km... saya pun nak... hehehe

      Padam
  7. DER...aku nye cam kau gak...tapi aku pakai CDI APIDO...sprocket 39 standart..bole je cecah 150km/j...kau tak pakai minyak hitam yang bagus..mmg lah 120 je bole naik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. cdi apido yg de 8 band adjust 2 kan?ko setting no bape bro?
      aku setting no 3,sme gak top 130kmj(2 pun turun bukit)

      Padam
    2. Bro tukar cdi takkan nak cecah 150kmj ... Kire time turun genting kot ? Lc135 mmg takkan dapat 150kmj punya .. Ha ha ha ha cdi tu hanya ringankan moto utk pickup .. Nak naik top speed mesti kene tukar blok .. Blok stendet 54 tu mmg tu la maksimumnye ... Kalo nak tuka ekzos pun biar la enjin dah Buat .. Kalo enjin stendet Buat kuat minyak ngan valve akan cepat bocor ... Lc135 nak naik top speed mesti tukar blok n kaburator n cdi ... Head stendet bole pakai tapi takot tak rase Sgt ... Tp Jauh beza la ngan stendet tu he he he ... Kalo nak lagi Setan .. Buat la head tu ... Tukar gear 4 or 5 ... Tu dah cite lain la kan ... Kaburator tu mestilah BG Pomen yg pandai set main jet n pilot jet die.Baru bole belah .... Pendek kata ... Cari Pomen yg dah biase ..... Sekian

      Padam
  8. Biakn la original..xpening kpale dikemudian ari..aku punyer lc 5speed limited..le naik 140kmj..tayar belakang saiz 120/70...

    BalasPadam
    Balasan
    1. biar betik 140kmj?aku guna saiz tayar dpn 80/90 belakang 110/70..tukar time raya aritu..
      tp rs speed mcm kurang sikit la..

      Padam
  9. Lc135es ni warna apa yang cantik? Hitam ke putih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dua2 cantik..asalkan JANGAN beli warna KELABU..cam haram,aritu nmpk polis pki kelabu,nmpk xmenarik..

      Padam
  10. yg aku lc 5 speed ikut meter dye cech 120 tp xful thr0thel p0m...aku buang tali meter lc lme yg 150kmh p0m aq blh tapau..apa citer..brg standard aje..cume tuning kab jew ckt...:)

    BalasPadam
  11. b4 ni aku guna 15/38 bley p 140km...nahhhhh try guna 15/33 120km sakit baiii!!!!!!....

    BalasPadam
  12. aku baru angkut lc standard naik 135km/h x sampai sbln pkai , 1899 baru mileage. sprocket 15/38 ..

    BalasPadam
  13. LC 135 model lama 140km/j pn dpt..kalau naek menunduk 150km/j pn blh..:)

    BalasPadam
  14. Lc 135 v1 15-38 spoket ok ke tnye mengenai tayar btol ke klu tayar 80-90 dpn blakang..motor jadi beban ..bb asal meter naik 140 dgn tayar spec standard sekali tu tukar tayar besar bb nk main coner skrg 130 je hmm.sob..sob..sob

    BalasPadam
  15. Lc 135 v1 15-38 spoket ok ke tnye mengenai tayar btol ke klu tayar 80-90 dpn blakang..motor jadi beban ..bb asal meter naik 140 dgn tayar spec standard sekali tu tukar tayar besar bb nk main coner skrg 130 je hmm.sob..sob..sob

    BalasPadam
  16. Aku da tolak, trus angkat yzr6. Mmg bestla dari k.l blik perlis

    BalasPadam
  17. ak bru gak pkai mtor ni tk smpai 3 blan...dpt2 mmg top speed 120kmh,, da nme pn mtor stndert..tp ingt meter lc ni berat 10-20 dri mtor biase...
    beli blok CERAMIC 62mm, CDI (BRT), CAM (UMA).. spoket ikot size bdan, klu bdn mcm beruang kutub jgn la pkai spoket 15/30 sembelit mtor tu nk bgerak...
    ok la,result dy...memuaskn!!!

    BalasPadam
  18. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  19. xpyh tukar mcm2,ak punya motor tukar manifol besar...cdi blok ap smua lgsung x usik...lg stu tggu kluaran cdi lc5speed..sbb 5speed punya wiring ad 3 wayar brbanding lc lma 2 wayar...ak dh kaji hbis...
    pkai spoket 35 15..manifold besar...pakai rim 125 ke ap2 la jnji x besar..
    topspeed kompom 140kmj..klu trun bukit rocket 150km/j slamat mncuba!!!
    tak mnyesal la...

    BalasPadam
  20. dah pernah test,guna GPS, kereta honda civic rim 16, meter naik 120km/h gps 117km/h
    lc 135 5s sama dengan kelajuan 120km/h meter honda dan gps 117km/h. sekadar berkongsi

    BalasPadam
  21. Aku pnya lc naik 180km/j.xde usik pape pun.cuma tkr stiker je.hahaha..

    BalasPadam
  22. sory, saya baru test moto saya LC ES Gear 5, saya main dgn mmber saya 125zr, moto LC ES max 140 tapi 125zr 180.. jadi kalau dapat buang cut off ni, rasa boleh pegi lagi ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tkleh gak.....kena pakai barang racing baru boleh.......

      Padam
    2. Tkleh gak.....kena pakai barang racing baru boleh.......

      Padam
  23. baru beli lc 5s ni...stended gaban alhamdulilah..dapat cecah 145kmj..amat memuaskn

    BalasPadam
  24. aku baru tukar spoket 15/36 kat LC 5S aku.... emmm ape yg aku rasa gear 1,2,3,4 ade rasa pickup die.... tapi masuk gear 5.... motor aku jadi sebu...... aku test kat track F1 sepang..... (sbb keje sana) hahahaha emmm boleh bagi cadangan x untuk spoket LC 135 5S ni.... spoket ape yg sesuai untuk LC135 5S ni???? aku nak ade topspeed lebih skit dari pickup.... huhuhu tq.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sume standard lg ke?patutnye spoket dpn jgn sentuh..enjin bawah 5speed lain dari 4speed..try 14/38@37

      Padam
    2. spocket tukar 14/37,36,35 , klau rase mtor mengerang kuat ... tukar spocket blakang tu

      Padam
    3. try tukar spoket depan 13 belakang 40/41 ...........

      Padam
    4. try tukar spoket depan 13 belakang 40/41 ...........

      Padam
  25. baek lc v1 lg la wei..kalo nk jalan jauh sngat bawak jer kete,selamat. ak pkai lc v1,blok 60 ngan spocket 15-35.. cun jer tapau lc abg ak yg 5 speeed punyer..

    BalasPadam
  26. aku pakai cdi taikom harga mhal gak 250..pikap gilew smooth je api mmg kuat...tapi ada satu jadi lain sikit kipas coolant dia cepat berfungsi asal bawak laju 110-120kmh jarak 10km berhenti je kipas pun on...cdi ni bagus dia jaga enjin..hahaha

    BalasPadam
  27. bro nk tanya cdi taikom ok dak bro? camshaft tokahi ok dak? BRT NGN TAIKOM MNA OK G?

    BalasPadam
  28. moto aq sebijik cm ko pnye bln 12 / 2012 ..

    gear 1:40km/h
    gear 2:60km/h
    gear 3:80km/h
    gear 4:110km/h
    gear 5: latest top speed highway duke dekat batu caves 140km/h ++ tp esok ne ade bangla bodoh laggar aq mase aq bawak 60km/h pun x smpi ..n skang aq nye moto nk rebuilt tgh order custom chasis sbb chasis bengkok bai .. penangan kembara.. aq plak peha replace besi .. agak besi RM 30k++ ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow...140km/h.. Not bad. Aku baru tengah duk study nk angkat 135LC ni cuma tengah pening duk fikir nk angkat LC 135SS atau ES..
      bangla bodoh tu rempuh ko dengan kembara ke bro? Aku amat bersimpati dengan nasib yg menimpa dirimu. Rasa nk lepuk je bangla bodoh tu.
      Abis tu kos rawatan perubatan (termasuk replace besi d peha) & rebuilt moto sapa yg tanggung bro? Ko kene paksa bangla bodoh tu bayar smua skali bro..

      Padam
  29. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  30. Aku br angkat lc tak sampai seminggu kuar kedai dah bawa highway sb.besi-melaka.....174km.....Pakai meter digital......,kuar KEDAI terus lay magnet.....amacam adder brannnnnnnn.......

    BalasPadam
  31. aku nak beli lc es nii... aduyaiii.. apabila aku baca sume korang punyer statment... aku rasa mcm tak puas hati aje .. rasa mcm nak batal aje beli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku belum lg bli, cuma baru tgh du mikir nk amik LC ES. Lau bnyk sgt kontra rase nk cancel jer ler..

      Padam
  32. apa kelebihan lc es nii... beri lah kat aku kata2 semangat kat aku supaya aku puas hati bila beli lc es nii..

    BalasPadam
  33. hye, korang silap la
    aku ade lc125 new , aku selalu ulang alik senawang melaka, tpi klau aku bawa dpt 150 km/h tanpa full trottle.hahaha mse tu spoket tak tukar lagi brg sume original ,cuma aku test guna mintak hitam berharga 60 rggt. full sintetic... japan. try.

    BalasPadam
  34. es model lama ... haha, kalau betul2 korang nak puas hati pilih la RR lagi best

    BalasPadam
  35. wowww 150km/h laju tuuu.... motor yg aku beli tu sebiji mcm gambar kat atas warna hitam.... adakah lc es itu boleh speed sampai 150km/h... menarik tuuu.....

    BalasPadam
  36. aku puny lc v1..meter spedo xde...sukat ngan rxz catalyzer..spedo xde gak rxz tu..ade meter rpm je...rpm 10...brape eh...spoket 15,38-rxz...aku punye 15,37.....

    BalasPadam
  37. lc v2 standard kilang mmg top speed 120 turun bukit dpt la 130 kmj, tp kawan sy punyer lc v2 dah korek block taruk 70 mm piston, by pass water coolent , bolt on kits oil coolent dari ktm, jack rod 1 1/2 cm custom rod, lay magneto,racing ratio gear , apido cdi 8 band. 19mm / 21 mm valve, custom head. top speed lntai meter lc V2 2013..gear 3 pon dah 140kmj. moto leh jmpe kat senawang seremban. mmber selalu game kat R&R..

    BalasPadam
  38. bagi sesapa yg nak beli lc 5speed nie jangan tkt..aku brani janji korang akan puas ngan motor nih..tapi ntuk kaki lenjang tu tklaa..motor nie tk laju mane..tapi kalau dah modi,jangan cakap lorh ! lc nie clutch lembut giler,eksober lembut,meter berat,minyak pun jimat,style pun style :) tak rugi pun beli motor nih... :)

    BalasPadam
  39. Emm2...pengalaman aku lc 5 speed dengan cdi taikom ni (rugi rm250) : Cdi Taikom untuk lc 135 5speed tidak sesuai kerana wiring dia lain aku da pakai tak tahan enjin cepat panas dan kipas dia cepat ON boleh jem enjin cdi taikom ni sesuai dengan lc 4 speed je kot..

    Sekarang pada 3/4/2013 (hari rabu) waktu pagi : aku pegi kedai motor kat kuantan dan aku jumpa cdi akraprovic yang latest(2013) ni, cdi akraprovic sama seperti cdi apido pakai LED harga cdi akraprovic tu kat stiker rm488 tawar2 dapat rm350, boleh adjust 8 angle,cdi dia sangat2 besar,kualiti memang baik..
    So aku angkat lah satu cdi akraprovic nie last2 bukak coverset depan nak pasang tak muat lahh aku pon naik geram lahh beli mahal2..aku pon potong terus dan buang plastik tempat letak cdi tu mmg makan masa 1jam..cdi dia memang terlalu besar banding an standart macam letak 3 bijik cdi kat atas tapak tu...
    So siap lah pemasangan tu aku pon test...mula2 aku ON dan tengok no.kedudukan angle dia tu aku tengok cdi tu duk angle no.1, so aku start dulu nak test uwooh power gilew baru angle no.1, aku pon naik lagi no.3 limit untuk enjin standart lahh pastu start enjin huyoo pulas separuh bergegar motor memang api kuat macam apewhh...test kat jalan raya huuhh smooth je dia naik 110 lame naik2 120 pastu berhenti try adjust angle no.4 lahh test balik rase lain sikit api dia jadi makin2 kuat sampai terangkat tayar depan conggek2 motor, speed dia lagi cepat dpat top 120 tiba2 ade terasa enjin mengerang owwh2 sebab enjin standart lagi ni tk boleh niey mungkin barang kalian cdi akraprovic kalau pakai di enjin standart abis limit cdi tu kena ejas no.3 sahaja..camne kalau ejas angle no.8 barang kali terus masuk kedai kot hahaha..pengalaman aku sekejap tadi cdi akraprovic performance dia mmg tepat dan mantap untuk ke top speed motor enjin, tapi yang aku puji sekali an cdi akraprovic api dia stabil dan bunyi enjin pon lembut macam cdi standart mmg berbaloi..aku rase cdi ni setaraf dengan BRT 24step autobahn tu yg harga rm500-800 mahal nak mampos..aku dah banyak pakai cdi tapi cdi akraprovic ni mmg first time aku tengok cdi besar gilew dan performance dia mmg membuat aku boleh dikatakan no.1 pilihan terbaikk sebab cdi itu boleh pegi full respond enjin iaitu 0 hingga top speed dengan mengeluarkan sepenuh kemampuan enjin tersebut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jentera yamaha lc 5 speed niey mmg top dia abis2 120 sahaja kalau turun bukit mmg naik 130..
      Jikalau nak laju lagi tukar la block fz 57mm or block Uma ceramic 62mm or block shark ceramic 62mm or block IKK ceramic 62mm (ini pilihan terbaikk utk enjin long distance)
      hanya tukar block sahaja sy akan bg tahu top speed (block fz 57mm : 140kmh), (block Uma Ceramic 62mm : 140-150kmh), (block shark 62mm : 140-150kmh), (block IKK ceramic 62mm : 140-150kmh) dengan menggunakan kaburetor standart..

      Jikalau nak laju lagi lebih dari cc..kena tukar head racing..
      Jenis IKK (block fz : 150-160kmh), (block uma ceramic 62mm : 160-165kmh), (block shark 62mm : 160-165kmh), (block IKK ceramic 62mm : 160-170kmh) dengan menggunakan kaburetor standart..

      sya rase berbaloi pakai block fz sebab sye kira dari segi stroke x bore 50/50...bile bore besar stroke tak mampu nak tapung bore yang besar.. Benci dengar cakap budak2 ni tahu modified je : sebab itu pemikiran takde pengalaman dari segi bab motor enjin lc niey dia pakai hentam je...

      Jika pakai bore besar enjin tu kena tukar rod,camshaft,kaburetor,ekzos..n cam2 lagi macam org nak masuk sprinta lahh tetapi adakah berbaloi dari fuel consumption mmg teruk lahh tk cakap pon takpe..

      bagi sye nak modified pon cuma tukar block fz+head Ikk racing or uma racing... kedua2 modified niey pon da cecah (block fz+head Ikk rm7++) n (block fz+head uma rm1100)...dengan modifikasi ini mungkin top boleh dapat yg sy catat seperti di atas tu..

      dari segi penggunaan spoket mestilah besar dari asal bukan kecik dari asal untuk lc 5speed...aku anggaran korang pakai 15(front)-42(rear)..aku pon pakai 15-42 pikap gilew nak potong lori pon no goyang2 or top speed down tiba2 (yang ni paling penting untuk keselamatan untuk memotong lori)..


      Kata aku : Nampak Standart tapi POWER...

      Padam
    2. salam.. nak tanya .. saya pakai lc 135 v2 5speed.. maksud bro tukar blok shaja tu tak ada benda lain yang tukar atau ada set2 yang tertentu macam CAM pun nak kena tukar?
      #lagi satu, kalau nak pakai carb std ni je ape setting yang sesuai utk MJ ngan PJ? balasan dari anda sangatla dihargai..

      Padam
  40. Boleh bagi kesimpulan x? mana lagi bagus n terbaik,. Lc 4speed or lc 5speed nie? mksdnya dari segi keseluruhannya tmasuklah kelajuan, penjimatan dll..

    ada sape2 nak share ke..hehe ( tengah tunggu motor sampai / dalam kontainer )

    BalasPadam
  41. Boleh bagi kesimpulan x? mana lagi bagus n terbaik,. Lc 4speed or lc 5speed nie? mksdnya dari segi keseluruhannya tmasuklah kelajuan, penjimatan dll..

    ada sape2 nak share ke..hehe ( tengah tunggu motor sampai / dalam kontainer )

    BalasPadam
  42. kalau lc v2 4 speed standard modi..cuba:
    1) tukar manifold
    2) pakai tyr dpn 90/80, blkg 80/90
    3) setting spoket 14-37
    4) tukar ke cdi apido racing 8 adjustable..pakai no 6 sedap..

    BalasPadam
  43. salam
    Wa nyer 5s standard. Top 125 jln biasa. Rajin konvoi. Highway ne titik ngan LC lama. Pernah skali balik konvoi cucuk angin blakang alphad meter dpt 135 belakang wa cucuk angin lc lama meter dia 165.. Highway mmg lc lama makan. But lyn track kona cameren-tapah.. 5s mkn 4s

    BalasPadam
  44. Apa cerita bising2, aku lc 2nd model 4 speed ja. jalan sekilo boleh dpt 135 km/h dah. kalau highway boleh cecah 145 - 150 km/h. Berat aku 50kg jaa, hehe. Aku hanya set spocket dan set air filter. Benda yang mudah. Meter aku 145 km/h meter 125zr pula 165 km/h.

    BalasPadam
  45. Salam . Tak rugi gne 5speed ni . Ikot pngalaman aku gne 5s ni . Corner naek bdua pehh mmg best .belum lg sngle rider pehh lg sgt2 best .tp kejap je maen corner ,skrng dh pkai s.rim 125...Motor 5s stdant mmg lmbap skit .120kmh je .naek hghway masuk gear 5 temenung je tgk motor laen potong . tp tu dlu . Skrng dh modi . Enjin tak usik . cume modi head stdant korek sikit,block 62,highcam brand osaka,cab stdant cume sttg midjet pilotjet,cdi,ezos spoket dgn s.rim 125 . masuk je hghway ,Rxz dpt ikot ,125 bye2.kekeke .tak rugi gne 5s . Puas hati tp lepas modi la . Aku hanye skdar bekongsi saje

    BalasPadam
  46. tadi bru lps tukar spoket,jap g nak try naik 170kmh jadi lah,hahahaha!!!!

    BalasPadam
  47. Tak cukup laju ke? Baik korang jual LC 5S tu..beli superbike sebuah..xyah nak peningkn kepala modify sana sini.

    BalasPadam
  48. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  49. LC 135 5S 115KMH. LC135 4S 118KMH. Fakta, kelajuan dia boleh dikatakan sama dengan kelajuan kereta. Senang cerita, LC 2013 ni yamaha dah upgrade supaya meter LC ni lebih sensitif dan mengikut standard meter GPS. Harap memahami :)

    BalasPadam
  50. 135lc 5s. Enjin standard, sprocket 15-36, exhaust Apido Racing, tayar depan 70/90, tayar belakang 80/90, boleh pegi 145km/j. Tak tipu.

    BalasPadam
  51. Dari segi daya tahan enjin, gear, mne lg bgus ek, 4sped ny ka 5sped?? Nk wat slalu jln jauh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasenye 4speed ... lagi bagus pkai clutch manual .. 5speed gear 5 ramai yg ckap tak kuat

      Padam
  52. Pngalaman aku dan member aku tntang Lc ni...maksud aku yg model v2..4s klu dh modi lgi laju dri 5s yg dh modi..aku gna 4s mmber aku gna 5s.. Sama2 Beli tahun 2012 bulan 11... Masa standard gaban 4s aku hanya leh pi 115-125...5s mmber aku lak leh pi 120-135 pling laju...kami sama2 modi di kedai yg sama dan modi brang2 yg sama..mcm blok,cam,sv, cluth,head standard Port & polish,Cdi BRT dualband dan exhaust Ahm M1.. Spocket lak aku turun 1 mata dri yg standard..member aku 3 spocket gak dia tukar nk tgk mna terbaik..namun hakikatnya bila lepas modi..4s aku leh pi 160....5s mmber aku 150...meter sama2 berat..kmi dh test...ni lah saja yg aku nk gtau tntang pngalaman aku n mmber aku..

    BalasPadam
  53. asslam..saye punye lc xbaru jgak la..minyak itam ade main peranan x dalam topspeed?

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau minyak itam murah ... top speed susah naik . klau minyak itam mahal dan bagus . top speed senang naik sbab enjin kat dalam tu lancar

      Padam
  54. Aku punya lc baru beli 4 bulan topsped dia terbaik 70km je aku berani sebab laju sangat dah tu

    BalasPadam
  55. cadangan please,..koil apa yg paling match untuk racing 135LC v2?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Coil api belang ... itu cadangan sy la.. sbab klo salah pkai coil api nnti api terlebih

      Padam
  56. Meter lc v1 x blh percaya.. Moto aq leh pergy 165 tpy bila check gps dlm 125 je.. Hampeh tipu je.. Motor stndrt.. 15-39.. Tpy masih berbnga memiliki moped pling top dlm malaysia..

    BalasPadam
  57. kawan pakai lc first model 2006 ..diakuai meter ringan ...saya out meter.....gps 130-140

    BalasPadam
  58. cdi jenis ape yg terbaik, Taikom or BRT???

    BalasPadam
  59. Aik moto lc aku main block size 57 standard body dpat topspeed 140 spoket standard.....klau masuk cdi main clutch speed pas tu turun spoket pakai ekzoz abm (insyallah) dpat jejak 200 klau pakai meter digital...,,

    BalasPadam
  60. salam semua. klu pakai minyak hitam yamalube ok ke.

    BalasPadam
  61. ok..untok pgthuan korang smue!!!!135 lc ni tuka 3 barang jer 1.CDI edjuster,2.LOWCAM RACING,3.SPOKET selesai...slamat mncube..(160khm dlam tangan)

    BalasPadam
  62. Apsal aq tkar spoket 15 nk dpt 120 ssah...dlu pkai spoket lma x susah nk dpt 120

    BalasPadam
  63. Sy punya 5§ atas highway 145.standard

    BalasPadam
  64. Aku pn pkai 135lc 5speed ni..alhamdulillah slama nk msuk 2thn ni aku pkai msih standard lgi..ape2 pn lc ni memang trbaik meter aku bley naik 140++km/j(jln biase blom try dkt highway lgi)..aku main spoket n mnyak itam je..hee..lc aku ni kalau stakat rr standard tu bley la cucuk blakang nye shj.. :)

    BalasPadam
  65. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  66. kwan baru beli LC 135 5 speed
    mula2 menang la pegi 120km je tu pun pulas abis dah tu.. siap kacung lagi.. hehehe
    wan x pua hati ... kwn tukar block UMA racing 65mm Cam Uma Head port polish Calburator TZM Exzos CJ Ipoh MB series Spoket 15 36 sport rim kwan tukar yg yamaha x1r punye 6 batang tayar depan belakang 60/90
    amek kau 180km selamber je...hehheehehe kwan pegi blik keje 100km
    puas hati la makai LC ni lepas Modi. tpi minyak je la larong skit...

    BalasPadam
  67. Sekarang ni bro...Lc 2014 ni yang mane yg bagus cluch ke atau biasa?? Dengar cerita x ada pickup....?? Klu tukar cdi tukar ganggu waranty x?

    BalasPadam
  68. Assalamualaikum..nk tny...sya pakai 135lc v2 5speed....enjin standart...boleh x klu sy nk pkai pipe leo vince dan tukar spoket je....klu spoket, saiz brapa yg ssuai

    BalasPadam
  69. saya punya spoket 36, ekzos abm top paling max saya pernah dpt 160 kmh kalah member member gua yg dh pakai cdi

    BalasPadam
  70. ssalamualaikum kepada abg & akak & adik sekalian..

    Saya ingin berkongsi serba sendikit pasal cerita saya ingin saya sampaikan ini..
    Saya bukan kaki gp or ape2 saya hanya pengguna yamaha lc 5s sahaja..

    Ramai orang cakap KENAPA? WHY? yamaha lc 5s SLOW sangat.. boleh dikatakan 30% katakan camtu..

    Sebenarnya Kerajaan telah menyukat dan melimitkan had kapasiti & had kelajuan di Negara kita ini.. Mehh sini saya ceritakan kenapa lc 5s SLOW Sangat.. Spesifikasi yamaha lc 5s telah di design 100% untuk jalan raya berbanding yamaha lc 4s model lama dikatakan 70% untuk jalan raya & untuk trek.. mungkin sebab itu lc model lama lebih laju dari model baru2 ni tetapi SAFETY saya rasa lebih kepada model baru sebab spesifikasi dia lebih berat berbanding dengan model lama & putaran enjin pon CDI dah dihad limit kepada 8500rpm berbanding model lama boleh diputar setinggi 10000rpm so jika kita upkan sendikit rpm CDI model baru ini sama dengan model lama bagi Anda mana paling LAJU..<>Uji kajian saya telah paparkan <.. Satu lagi KENAPA?? enjin yamaha lc 5s berat semacam bila TOP Gear...saya bagitahu rahsia bagaimana nak bagi kasi ringan macam 4s punya..

    TOPIK Pengalaman Saya dengan mengeluarkan duit sebanyak rm500 kerana mahu masukkan barang2 enjin 4s ke 5s ia dipanggil KACUK & Saya akan listkan :

    1. Rod
    2. Cranshaft
    3. Bearing Gear
    4. Bearing segala Enjin
    5. Polish Piston & Valve tukar benang Piston yang high brand
    6. Spoket depan 14T & Belakang 39T
    7. Minyak silinder MOTUL 10w-40w Semi Sintetik
    8. Clutch Racing Branded
    9. Manifold Ekzos 30mm & muffler still standard rm30 sekali dengan welding (tidak termasuk kos)
    10. Koil Uma racing rm50 pasang sendiri (tidak termasuk kos)
    11. Cdi thailand rm 120 pasang sendiri (tidak termasuk kos)
    12. Spring Valve Brand High Speed rm280 (tidak termsuk kos)
    13. SpotRim 5 batang Brand Racing boy depan 1.45(Front) / 1.60(Rear) Rm190 (tidak termasuk kos)
    Kesemua barang sy telah listkan...

    Selepas penukaran barang itu saya telah test di Highway tersebut..
    Ermmm... Sangat berbeza dulu Top Gear rasa lembab sekarang pikap terancam rasa macam 5 gear itu rasa macam 4 gear je.. Pikap motor saya bersebelahan dengan kawan saya yang rider lc 5s yang dah modikasi menggunakan blok 60mm sama laju sama top speed mase itu 130kmh jalan street jika turun bukit 140kmh (Spotrim 5 batang (125zr) itu membuat kan meter motor saya lagi berat dari asal jika asal speed 105( gps mungkin 100) sekarang lain speed 100 (gps 103) saya pon tak tahun kenapa jadi lebih berat.. ade SATU saya sangat teruja dan amat berbaloi iaitu enjin tak mengerang atau mengaum kuat berbanding dulu semasa baru keluar DARI KEDAI..Enjin jadi lagi Smooth & Ringan boleh dikatakan 70% berbanding dulu dah rasa top gear ade pikap terancam 90-120kmh mainan je (meter 5s berat).. itu belum saya tukar ekzos racing & cdi racing branded punya.. saya rasa kemungkinan boleh dicapai 140kmh jika tukar ekzos & cdi ,,HANYA KACUK STD 4s masuk ke enjin 5s.. saya taknak abg & akak try atau hanya membazirkan duit kerana ia sangat berbaloi minyak save, enjin kurang bunyi mengerang, top speed bertambah 10++, pikap terancam..


    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tahu lebih lanjut untuk mengelakkan pembaziran sila add my wechat id : zudin_5037RRwc


      Kata Orang : Nampak Standard tapi Power & Bertenaga sampai hujung puncak gunung

      Padam
  71. Sambung......


    HAH satu lagi saya mahu ceritakan kepada anda yang suka sangat tukar blok besar sekali an Camshaft tu... sebenarnya camshaft tak perlu tukar.. Saya akan listkan blok yang tak perlu tukar camshaft :

    1. Blok 58mm (Fz Ori)
    2. Blok 60mm
    3. Blok 62mm

    Ketiga2 blok ini tidak perlu tukar camshaft.. KENAPA Saya berkata begitu? tidak kah anda tidak tahu apa yang akan alami jika tukar camshaft shj... ia melibatkan kerosakan seperti ROD Goyang, Cranshaft Bengkok, Gear Bearing Patah, Gear Starter Patah, Valve haus sebelah, Spring Valve jadi tak imbang sama berat tekanan, n byk lagi ia boleh mencecah duit 700ratus kerana dihasut sama kedai atau sama kawan2 anda.. hurmmmm apakah nasib ini sudah banyak berlaku.. kadang2 bila blok besar sangat 65mm & dan tukar cam je tunggu enjin retak atau pecah atau meletop.. makin besar blok makin banyak menanggung ye.. Camshaft ini adalah sejenis Angle dia akan berpusing sampai 280 degree, 310 degree, 330 degree, 360 degree.. setiap degree mengikut saiz panjang stroke (lejang) jika tukar 360 degree mungkin stroke kena jack up sebanyak 5mm & head valve racing mestilah besar & Rod mestilah tangan nye mestilah kasar dari dahulu (Modenas jaguh boleh guna di LC) baru lah boleh lenjang macam superbike... berlainan... ibarat kepala besar(Bore) nak tampung tu tekak pulak nye kecik(Rod) & pendek(Stroke).. Hahahaha nampak kelakar tapi sebenarye ini serius sebab ia dianggap membazir ke arah tidak memberi kesimbangan..

    Kata Orang : Nampak Standard tapi Power & Bertenaga sampai hujung puncak gunung....

    BalasPadam
  72. saya guna Yamaha LC135 ES GP editsion Limited.

    GEAR 1 : 0 - 20 KM/J
    2 : 20 - 60 KM/J
    3 : 60 - 80 KM/J
    4 : 80 - 100 KM/J
    5 : 100 - 120 (CDI Limit) kadang 130 KM/J

    Masih std belum usik apa-apa lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  73. Baru je ambik lc135 gp edition. Mmg meter berat. Test guna gps dpt 120kmh. Mula2 ingatkan slow..rupa2nya bila test top speed kriss 110 aku yg laju tak hengat tu rupa2nya takat 104kmh jer..120kmh ok la utk standard...design pun cantik. Pick up ok...

    BalasPadam
  74. Baru je ambik lc135 gp edition... baru 3 bulan mau masuk 4 bulan pakai tapi lampu meter pandai berkelip kadang mati... kadang hidup.. tapi bila usik cable chock di bawah butang horn tu pandai hidup lampu meter... ada masa mati lagi pula lampu meter tu.. apa masalahnya tu ya... adakah perlu tukar lampu meter atau 1 set meter tersebut atau cable chock tersebut ????

    BalasPadam
  75. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  76. Pada mulanya guna lc pas tu tkar ke moto nama binatang belang r nama nya meter tepat, rev tinggi ada 3 mode lagi fuel consumption fz lagi ok tangki besar... beli sbb kenangan honda hurricane kembali bila naik moto nama binatang ni.. ride dia absorber dia semua ok sedap naik..moto ringan tayar dah menyeret x prasan...kalau bawak laju ttba kena emergency break yang 40~50kg tuh siap sedia untuk terbang ya pernah terjadi kt rider nii.. moto apa pn naik ride safe.. admin try belang r plak kompem best..

    BalasPadam
  77. Nk laju lagi beli superbike nak laju lagi beli kreta nk laju lagi guna roket lar senang.. boleh jadi angkasawan skali moto atas jalan roket atas angin lagi best.. xD

    BalasPadam
  78. Nk laju lagi beli superbike nak laju lagi beli kreta nk laju lagi guna roket lar senang.. boleh jadi angkasawan skali moto atas jalan roket atas angin lagi best.. xD

    BalasPadam
  79. Sy bagi spec moto yg sy pakai bro ... Cdi thailand harga die RM150 + block uma racing 62mm superhead uma racing+ kaburator uma racing 30mm + coil plug uma racing + port polish engine tukar gear 4 21t + sprocket 33-14 + ekzos stendet Buat manifold depan je blakang x Buat chamber ... Top speed = lentok lc135 4 speed ...... Kejar superkips je der yg lain tu buang mase je ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau tukar gear 4 tu x memudaratkan enjin ke?means enjin jam or bunyi kasar?

      Padam
  80. Kalau guna sprocket 16 38 ok ke x

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro tukar dulu pastu bro try men bukit tengok motor honda c70 dapat potong tak?...melainkan bro hari2 turun bukit memang bro champion lahh..

      Padam
  81. rakan2 sekalian..korang jangan lah berbanding an suzuki belang tu enjin Belang DOHC (Double Overhead Cam) manakala yamaha lc cuma SOHC (Single Overhead Cam)..dari segi logik yew belang tu double horse power tak sama macam lc single horse power..saya sendiri owner belang sampai sekarang saya selalu men 10000RPM-11000RPM kadang2 rasa nak agresif hangat 12400RPM top speed mesti dah 160kmh hehehe...spec cdi rextor R 2015, ekzos leo vince, spoket 14-46T, tayar maxxis diamond, wieldsheild visor helmet pelangi ini je saya upgrade..dengar touke tok kadir blok 68MM (180cc), kaburetor fxr 29MM (idle racing), Camshaft Uma no decomp sekali pergi terbang di awan2 hahahaha laju 140 tu berape saat jew top speed 180++ maximum 145000RPM..minyak itam motul 300V Fully Sintetik Factory...Tok kadir wat jalan jauh tu bukan wat men dekat2 jew..dia berani sebab tambah tangki minyak 5liter kat depan..patutlah berani pecut laju kat highway..tangki dah hampir 10liter...Overheat enjin? enjin suzuki belang shj takkan overheat..dia kan gune oil cooler n air induction n air filter direct ke enjin..macam teknologi harley davidson lah..tp tok kadir bkn selalu men top tp nak maintan 150 jew...

    Yamaha LC yang baru 150cc nak keluar apa pendapat korang pasal motor ni?
    Bagi saya : body motor makin berat, tayar lebar berat, body gemuk sikit, tangki petrol still sama kecik, top speed 130 jew tp meter sama berat macam GPS..ehmm kalau lc 135 5s ni mungkin dah 140 camtu lah..tak jauh mana perbezaan dia..

    Di atas saya dah jelaskan, yamaha lc 150 2015 ke atau yamaha fz 150i 2015 pilihan korang?
    Bagi saya : Motor yamaha fz150i lagi berbaloi tengok lah spec enjin,body,kapasiti,chasis and blablabla..apa yang penting bagi saya dia stabil dan tangki petrol besar 12liter memang kita rasa selesa sangat untuk perjalanan jauh seperti dia highway..

    Putaran enjin berdasarkan RPM untuk enjin standard Yamaha lc 150 dan Yamaha fz 150i?
    Bagi saya : Ramai tak tahu pasal motor fz150i ni lg laju dari yamaha lc 150..Korang sedar tak performance lebih kepada motor fz 150i tengok high rpm dia 10500RPM dia ada cutoff tetapi motor lc 150 cuma 10000RPM dah CUTOFF...dengan IKLAN YAMAHA COMMERCIAL NI DALAM YOUTUBE OR DALAM TV semua untrusted padahal dia upgrade pakai blok nikasil yg fz punye..

    Yamaha lc 5s saya sudah jadi kenangan saje sebab dah jual hehehe..dah gune hampir 2 tahun harga letak 5500 owner baru angkat 5500 jugak terkejut kan tinggi harga org sanggup beli lagi..owner tu terkejut motor standard bole pegi 140 tanpa sebarang masalah..tengok owner lama macam mane guna sebenarya mase overhaul ada brg kacuk 4s masuk dalam enjin 5s itu yg enjin jadi ringan semacam tu bunyi pon lembut je merdu..hahaha

    Kalau korang nak tanya Yamaha lc 5s boleh add my id : zudin_5037RRwc
    Suzuki belang pon saya boleh kongsikan"
    Sesapa yang owner naza blade 250 atau blade 250R boleh tanya saya untuk jalan penyelesaian masalah motosikal"

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasa klu barang kacuk 4s ngan 5s ne satu jew - main gear shaft dan clucth gear (bukan gearbox) sebab ratio dia tinggi untuk 4s berbanding 5s,sebab tue ramai yg try kacuk leh dapat 2+kmj dri 120 ke 140kmj

      Padam
  82. Kepada rakan2 sekalian...

    Saya nak cerita serba sendikit sesapa minat dengan Yamaha R25 tu better lupakan minat tu..
    ada lah kawan lepak minum kopi..dia cite macam dengan muka penuh "sad story"...Minyak kuat, performance R25 untuk spec malaysia kita ni sangat berbeza berbanding dengan spec luar country faham2 jelah kan 249cc spec malaysia luar contry lebih dari 250cc mungkin 267cc so masa penukaran spec cc enjin terus kurang power , body kadang2 kalau men corner laju2 boleh melayang, ekzos senyap tak mengerang so bila rem orang kenderaan di hadapan tak tahu kita sedang memotong ekzos kawasaki ninja 250 bunyi mengerang kan bunyi pon org dengar, spoket cepat haus sikit, pikap kurang sikit tapi top speed boleh tahan lah paling sejarah leh dapat 170kmh, brek tak berape nak cekam dan tahap tayar tak berape nak grip, visor mirror kiri kanan separuh nampak jew..kedudukan seat kurus sikit..ni je saya sempat dengar penjelasan masa lepak kopi aritu..

    Nak motor 250cc lesen B2...Angkat kawasaki Ninja 250 2 silinder...baru syok..kalau rasa takde bajet ambik lah Naza N5 250cc 14K dah OTR..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...