nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Jumaat, 10 Jun 2011

himpunan lawak terbaik... Kisah Pak Haji Terpandang Mama Yang Tak Pakai Seluar Dalam


Suatu hari ada seorang anak kecil yang hanya berkain sarung bermain diatas pokok.

Anak : Mama… mama aku main dulu di laman depan..ye.
Mama : Boleh, tapi jangan panjat pokok pulak?

Anak : Okey ma…
Si anak melanggar pesan mamanya lantas memanjat pokok itu, dan rupanya si anak itu lupa memakai seluar dalam… dan pada ketika itulah pak haji yang baru selesai solat dari masjid lalu dihalaman tempat si anak itu yang sedang memanjat pokok.
Lalu apa yang terjadi…

Pak Haji : Astaghfirullah….
Anak : Kenapa tok haji?

Pak Haji : Nak sini nak… turun kamu dari pokok…
Akhirnya sianak itu turun dan menghampiri pak haji.

Anak : Kenapa tok haji, mengapa saya disuruh turun???
Pak Haji : Nah, ambil RM20.00 ni.

Anak : Mengapa saya diberi duit??? Buat apa tok haji??
Pak Haji : Buat kamu beli seluar dalam…. besok” lain kali kalau bermain panjat-panjat pakai seluar dalam, tidaklah nampak burungnya….

Anak : Baiklah tok haji, terima kasih ye???
Kemudian si anak itu berlari-lari pulang kerumahnya, sambil menjerit kegembiraan….

Anak : Mama, mama, aku diberi duit RM20 oleh tok haji…
Mama : Macam mana kamu dapat duit sebanyak itu…?

Anak : Iyer ma, tadi aku main diatas pohon, sememangnya aku terlupa nak pakai seluar dalam, eh terus pak haji lalu, terus bagi duit ke aku ma, buat beli seluar dalam katanya??

Disaat itu jugalah si mama budak itu berfikir kelakuan anaknya itu boleh menghasilkan wang, dan si mama ini berniat meniru kelakuan anaknya. Keesokan harinya si mama ini mencuba naik keatas pohon tanpa memakai seluar dalam … kebetulan pak haji lalu lagi…
Lalu apa yang terjadi…

Pak Haji : Astagfirullah…puan.
Mama : Kenapa pak haji??

Pak Haji : Sini puan, turun dari pokok tu…
Mama : (sambil tersenyum, si mama itu turun) ada apa ye pak haji??

Pak Haji : Sambil meraba-raba poket seluarnya) ambil duit RM2 ni…
Mama : Banyak ini jer pak haji?? Buat beli apa ini?????

Pak Haji : Ini duit buat beli pisau cukur??? Sudah berapa lama “puan punya” tidak dicukur??
Mama : Dengan muka kesalnya si mama ni pun pulang kerumah.

p/s: Nasib baiklah mama tu jumpa dengan pak haji mabrur, kalu jumpa pak haji malboro, kan ke naya… ha..ha..ha..


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...