nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Jumaat, 19 November 2010

senyum itu indah

Tersenyumlah ^_^


^_^ HIDUPLAH DENGAN SENYUMAN TAU ^
kehidupan ini bagaikan seni lukisan,  kita lakarkan dan warnai dengan pelbagai warna-warna yang kita mahukan. dalam berbanyak-banyak warna bukan semua warna itu adalah warna kesukaan kita. adakalanya sesetengah warna itu kita tidak suka. betol x?? tapi mengapa kita harus tidak suka??? sedangkan tanpa warna-warna yang kita tidak sukakan itu, sebuah lukisan tidak akan menjadi sempurna dan menonjolkan keindahannya. inilah diberikan nama pahit manis kehidupan. kehidupan yang manis dan pahit adalah saling berkait-rapat untuk menuju jalan kesempurnaan. ibarat buah.. ada buah yang manis dan ada buah yang masam. buah yang manis kita makan, buah yang masam juga kita makan.. kenapa??
tertawa dan tersenyum adalah ubat yang paling mujarab untuk menghilangkan kegelisahan dan kesedihan. ia memiliki kekuatan yang menakjubkan untuk membuat seseorang itu jiwa senang dan hatinya tenang. sebab itu bila kita keluar bersama kawan-kawan kita akan merasa senang, gembira sebabnya bila kita bersama kawan-kawan kita selalu bergelak ketawa.. jadi tertawalah!! kerana ia akan memberi kita kelegaan yang tidak dapat kita huraikan ketika bersedih..


orang yang selalu tersenyum dapat melihat kesusahan dan dapat merasakan kenikmatan ketika ia dapat mengatasi kesusahan tersebut. ia melihatnya lalu tersenyum!! ia mengatasinya lalu tersenyum!! jadi perasaan sedih dan duka kurang ada dalam dirinya. maka..


tersenyumlah, ketika kita masih mampu untuk melemparkan senyuman..
tersenyumlah,biarlah manusia-manusia lain bermasam muka..
tersenyumlah kerana kerinduan yang telah berlalu tidak akan kembali..
tersenyumlah kerana kita tidak selamanya sihat..
tersenyumlah kerana kita masih akan tetap hidup tanpa kekasih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog