nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Rabu, 10 November 2010

Katakanlah kepada wanita yang beriman



"Katakanlah kepada wanita yang beriman, 'Hendaklah
mereka menahan pandangannya, memelihara kemaluannya,
dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali
yang (biasa) tampak darinya. Dan hendaklah mereka
menutupkan kain kerudung ke dadanya, ..."
(Q.s. An-Nuur: 31).

Tutuplah aurat! tutuplah aurat! tutuplah aurat!. Daripada dulu sampailah ke harini, aurat! aurat! aurat!. Tak henti-henti!. Bosan mendengarnya berulang-ulang!. “Teruk sangat ke kami ni?.”..”Jahat sangatkah wanita-wanita yang tidak menutup aurat?!.”..“Mamat yang dok menulis artikel ni pun satu!, tak habis-habis nak hentam orang wanita!.” Tidak wahai sedari!. Tidak sama sekali!. Mereka yang sering memaksa dan menasihati anda supaya menutup aurat termasuklah saya bukanlah ingin menghina, tetapi untuk membantu!. Tidakkah anda pernah terfikir, apakah gunanya anda menjadi seorang Muslim?. Anda sering memarahi mereka yang menegur anda kerana seolah-oleh menjaga tepi kain anda, tidak!. Kerana kain anda tidak berbasuh! Haha. Tahukah anda siapakah yang menyuruh kami menegurmu?. Dialah ALLAH!. ALLAH yang menciptakan anda!. ALLAH SUPER KUASA!. Dialah yang mengarahkannya!. Kami hanya melaksanakan perintahnya. Sekiranya anda memarahi kami ibarat anda memarahi ALLAH!.

“Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji) serta kamu pula beriman kepada Allah SWT (dengan sebenar-benar iman).” (Surah Ali Imran, ayat 110)


ALLAH dan Islam telah mengangkat martabatmu daripada hina kepada mulia. Lihatlah sejarah-sejarah terdahulu, anda telah didiskriminasikan dan dipandang hina sehinanya!. Sebagai contoh; di dalam ajaran Kristian, orang wanita dipandang serendah-rendahnya, bahkan mereka mendakwa bahawa dosa yang dilakukan oleh Adam adalah disebabkan Hawa!. Oleh kerana Hawa menggoda Adam memakan buah larangan di Taman Eden maka kaum wanita telah disumpah dengan 9 sumpahan dan kematian!. Iaitu:

1.) Menderita kerana senggugut (apabila datang Haid)
2.) Hilang dara
3.) Menderita kerana kesakitan mengandung
4.) Sakit melahirkan anak
5.) Kepalanya ditutup seperti orang berkabung
6.) Telinganya dicucup (dipakai anting-anting) seperti abdi
7.) Seperti amah dia menunggu suaminya
8.) Persaksiaannya tidak diterima
9.) Selepas semua sumpahan ini datanglah kematian.

Subhanallah!. Lihatlah betapa rendahnya martabat golongan wanita di dalam agama Kristian, bersyukurlah anda wahai wanita!. Anda dilahirkan di dalam keadaan Islam!. Tidak berterima kasihkah anda kepada Nabi Muhammad yang telah berkorban untuk anda?!. Anda mengaku anda sayang dan kasihkan Muhammad, tetapi hakikatnya ungkapan itu sekadar omong-omong kosong. Bohong belaka!. Apakah bukti anda menyanyanginya?!. Adakah anda taat pada perintahnya?!. ALLAH telah memerintahkanmu menutup aurat ditambah dengan perintah Nabi Muhammad supaya menjaga diri anda, tetapi adakah anda taat dan melaksanakan perintahnya?!.


“ngoratlah saya!”.. “terimalah saya”.. “ajaklah saya keluar”.. “pujilah saya”.. “mintaklah no phone saya”.. “cun tak saya?”. ‘DESPERATE’! . Itulah realiti mereka yang enggan menutup aurat!. Seolah-olah terdesak untuk mempertontonkan kecantikan mereka. Rambut berwarna, berbaju ketat, berseluar sendat dengan berkasut tumit tinggi ditambah dengan minyak wangi yang baunya boleh melemaskan orang ramai keluar berjalan ke ‘shopping complex’ bersama rakan-rakannya yang alim lagi petuih!. Kadang-kadang anda boleh melihat mereka-mereka ini sebenarnya tidak bertujuan untuk membeli belah, tetapi hanya sekadar ingin mempertontonkan kecantikan mereka kepada orang ramai khususnya kepada kaum lelaki yang cepat ‘stim’. Berjalanlah mereka berjam-jam. Cukup masa pulang!. (takdelah sume camtu tau, ada yang agak alim sikit, adala barang dia beli hehe).

Berbanding mereka yang menutup aurat pula amatlah disanjung dan dihormati!. Tetapi perlu diingat, menutup aurat bukanlah sekadar anda berjubah dan berhijab (tudung) labuh, tetapi hati dan jiwa anda juga perlu berhijab daripada sifat-sifat yang dikeji!. Tahniah kepada anda yang menutup aurat luar dan dalam (hati dan jiwa) kerana anda telah menjaga maruah diri anda dan sekaligus mematahkan usaha orang lelaki untuk men’ngorat’ anda!. Kebanyakan orang lelaki mejadi malu dan segan kepada mereka yang menutup aurat kerana mereka ini pada pandangan orang lelaki adalah baik, sopan dan solehah, kalau nak ‘ngorat’ perlu fikir 14,000 kali. Apatah lagi anda sebenarnya telah membuatkan orang lelaki-lelaki tertanya-tanya kecantikan anda. “ish mesti cunkan minah hijab ni?!”.. “camne nak ngorat die ni ei?!”.. “kalau dapat ni, bahagia hidup aku!”. Berbeza dengan pandangan orang lelaki kepada mereka yang tidak menutup aurat. “perghh baik siut barang dia!”.. “owwhh yeahh!!, sedap kalau dapat ni!”.. “ni kalau masuk dalam 3gp.com aku ni mau boleh dapat untung!”.. “minah ni kalau jual ok gak”.. dan macam-macam lagilah yang tidak perlu ditaip walaupun tangan meronta-ronta meminta ditaip! Hahaha.

Sehingga dalam hadis Nabi bersabda: Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: Hamba-Ku melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya Tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya – dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: Hamba-Ku melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya Tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya-dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: Hamba-Ku melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hamba-Ku in, buatlah apa yang kau mahu Aku ampunkan engkau. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

kenapa anda marahkan kaum lelaki apabila anda rosak? terlanjur? Dirogol? dan dipermainkan?. Adakah anda tidak pernah terfikir bahawa semua kejadian yang tertimpa keatas diri anda adalah disebabkan anda?. Anda berpakaian seksi, sampai menampakkan buah dada anda yang tersombol keluar, dan menampakkan bentuk badan dan punggung anda!. Adakah anda merasakan bahawa semua lelaki di luar sana adalah alim-alim belaka?!. Andalah penyebab diri anda diperkosa!. Anda jugalah yang membuatkan orang lelaki naik ‘stim’ sehingga mereka gagal mengawal nafsu kemudian memperkosa anda!. Sebelum anda cuba mempersoalkan keadilan ALLAH, mempersoalkan kejahatan kaum lelaki dan mengkritik kemembebelan ibu bapa anda, lihatlah dulu diri anda!. “tepuk dada tanyalah diri anda! (awas, jangan sekali-kali meminta bf anda menepuk dada anda hahahaha). Macam biasalah kakak-kakak, adik-adik ye, bila dah rosak barulah dia nak berubah, barulah mula nak dengar nasihat orang ramai, barulah mula nak menutup aurat, dan barulah nak bentengkan sejadah, duduk melutut dihadapan ALLAH AZZA WAJALLAH!!.


Tutuplah aurat! Tutuplah aurat! Tutuplah aurat! tak habis2!
"Katakanlah kepada wanita yang beriman, 'Hendaklah
mereka menahan pandangannya, memelihara kemaluannya,
dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali
yang (biasa) tampak darinya. Dan hendaklah mereka
menutupkan kain kerudung ke dadanya, ..."
(Q.s. An-Nuur: 31).

Tutuplah aurat! tutuplah aurat! tutuplah aurat!. Daripada dulu sampailah ke harini, aurat! aurat! aurat!. Tak henti-henti!. Bosan mendengarnya berulang-ulang!. “Teruk sangat ke kami ni?.”..”Jahat sangatkah wanita-wanita yang tidak menutup aurat?!.”..“Mamat yang dok menulis artikel ni pun satu!, tak habis-habis nak hentam orang wanita!.” Tidak wahai sedari!. Tidak sama sekali!. Mereka yang sering memaksa dan menasihati anda supaya menutup aurat termasuklah saya bukanlah ingin menghina, tetapi untuk membantu!. Tidakkah anda pernah terfikir, apakah gunanya anda menjadi seorang Muslim?. Anda sering memarahi mereka yang menegur anda kerana seolah-oleh menjaga tepi kain anda, tidak!. Kerana kain anda tidak berbasuh! Haha. Tahukah anda siapakah yang menyuruh kami menegurmu?. Dialah ALLAH!. ALLAH yang menciptakan anda!. ALLAH SUPER KUASA!. Dialah yang mengarahkannya!. Kami hanya melaksanakan perintahnya. Sekiranya anda memarahi kami ibarat anda memarahi ALLAH!.

“Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji) serta kamu pula beriman kepada Allah SWT (dengan sebenar-benar iman).” (Surah Ali Imran, ayat 110)

Wahai sedari, ALLAH dan Islam telah mengangkat martabatmu daripada hina kepada mulia. Lihatlah sejarah-sejarah terdahulu, anda telah didiskriminasikan dan dipandang hina sehinanya!. Sebagai contoh; di dalam ajaran Kristian, orang wanita dipandang serendah-rendahnya, bahkan mereka mendakwa bahawa dosa yang dilakukan oleh Adam adalah disebabkan Hawa!. Oleh kerana Hawa menggoda Adam memakan buah larangan di Taman Eden maka kaum wanita telah disumpah dengan 9 sumpahan dan kematian!. Iaitu:

1.) Menderita kerana senggugut (apabila datang Haid)
2.) Hilang dara
3.) Menderita kerana kesakitan mengandung
4.) Sakit melahirkan anak
5.) Kepalanya ditutup seperti orang berkabung
6.) Telinganya dicucup (dipakai anting-anting) seperti abdi
7.) Seperti amah dia menunggu suaminya
8.) Persaksiaannya tidak diterima
9.) Selepas semua sumpahan ini datanglah kematian.

Subhanallah!. Lihatlah betapa rendahnya martabat golongan wanita di dalam agama Kristian, bersyukurlah anda wahai wanita!. Anda dilahirkan di dalam keadaan Islam!. Tidak berterima kasihkah anda kepada Nabi Muhammad yang telah berkorban untuk anda?!. Anda mengaku anda sayang dan kasihkan Muhammad, tetapi hakikatnya ungkapan itu sekadar omong-omong kosong. Bohong belaka!. Apakah bukti anda menyanyanginya?!. Adakah anda taat pada perintahnya?!. ALLAH telah memerintahkanmu menutup aurat ditambah dengan perintah Nabi Muhammad supaya menjaga diri anda, tetapi adakah anda taat dan melaksanakan perintahnya?!.

“ngoratlah saya!”.. “terimalah saya”.. “ajaklah saya keluar”.. “pujilah saya”.. “mintaklah no phone saya”.. “cun tak saya?”. ‘DESPERATE’! . Itulah realiti mereka yang enggan menutup aurat!. Seolah-olah terdesak untuk mempertontonkan kecantikan mereka. Rambut berwarna, berbaju ketat, berseluar sendat dengan berkasut tumit tinggi ditambah dengan minyak wangi yang baunya boleh melemaskan orang ramai keluar berjalan ke ‘shopping complex’ bersama rakan-rakannya yang alim lagi petuih!. Kadang-kadang anda boleh melihat mereka-mereka ini sebenarnya tidak bertujuan untuk membeli belah, tetapi hanya sekadar ingin mempertontonkan kecantikan mereka kepada orang ramai khususnya kepada kaum lelaki yang cepat ‘stim’. Berjalanlah mereka berjam-jam. Cukup masa pulang!. (takdelah sume camtu tau, ada yang agak alim sikit, adala barang dia beli hehe).


Berbanding mereka yang menutup aurat pula amatlah disanjung dan dihormati!. Tetapi perlu diingat, menutup aurat bukanlah sekadar anda berjubah dan berhijab (tudung) labuh, tetapi hati dan jiwa anda juga perlu berhijab daripada sifat-sifat yang dikeji!. Tahniah kepada anda yang menutup aurat luar dan dalam (hati dan jiwa) kerana anda telah menjaga maruah diri anda dan sekaligus mematahkan usaha orang lelaki untuk men’ngorat’ anda!. Kebanyakan orang lelaki mejadi malu dan segan kepada mereka yang menutup aurat kerana mereka ini pada pandangan orang lelaki adalah baik, sopan dan solehah, kalau nak ‘ngorat’ perlu fikir 14,000 kali. Apatah lagi anda sebenarnya telah membuatkan orang lelaki-lelaki tertanya-tanya kecantikan anda. “ish mesti cunkan minah hijab ni?!”.. “camne nak ngorat die ni ei?!”.. “kalau dapat ni, bahagia hidup aku!”. Berbeza dengan pandangan orang lelaki kepada mereka yang tidak menutup aurat. “perghh baik siut barang dia!”.. “owwhh yeahh!!, sedap kalau dapat ni!”.. “ni kalau masuk dalam 3gp.com aku ni mau boleh dapat untung!”.. “minah ni kalau jual ok gak”.. dan macam-macam lagilah yang tidak perlu ditaip walaupun tangan meronta-ronta meminta ditaip! Hahaha.

Sehingga dalam hadis Nabi bersabda: Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: Hamba-Ku melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya Tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya – dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: Hamba-Ku melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya Tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya-dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: Hamba-Ku melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hamba-Ku in, buatlah apa yang kau mahu Aku ampunkan engkau. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

www.muawiyah90.blogspot.com

Sedari, kenapa anda marahkan kaum lelaki apabila anda rosak? terlanjur? Dirogol? dan dipermainkan?. Adakah anda tidak pernah terfikir bahawa semua kejadian yang tertimpa keatas diri anda adalah disebabkan anda?. Anda berpakaian seksi, sampai menampakkan buah dada anda yang tersombol keluar, dan menampakkan bentuk badan dan punggung anda!. Adakah anda merasakan bahawa semua lelaki di luar sana adalah alim-alim belaka?!. Andalah penyebab diri anda diperkosa!. Anda jugalah yang membuatkan orang lelaki naik ‘stim’ sehingga mereka gagal mengawal nafsu kemudian memperkosa anda!. Sebelum anda cuba mempersoalkan keadilan ALLAH, mempersoalkan kejahatan kaum lelaki dan mengkritik kemembebelan ibu bapa anda, lihatlah dulu diri anda!. “tepuk dada tanyalah diri anda! (awas, jangan sekali-kali meminta bf anda menepuk dada anda hahahaha). Macam biasalah kakak-kakak, adik-adik ye, bila dah rosak barulah dia nak berubah, barulah mula nak dengar nasihat orang ramai, barulah mula nak menutup aurat, dan barulah nak bentengkan sejadah, duduk melutut dihadapan ALLAH AZZA WAJALLAH!!.



Sebenarnya saya dan ibu bapa anda juga sudah bosan setiap hari perlu membebel supaya anda menutup aurat, ingat kami ‘caring’ sangat ke dengan anda?. Kalaulah ini semua bukan disebabkan cinta kami kepada ALLAH dan rasulNya, juga untuk menjaga maruah anda, nescaya kami tidak akan mengambil berat dengan anda!. Buatlah apa yang anda suka!. Bagi saya, cukuplah setakat ini. Moga-moga anda terasa dan mengubah diri anda!. Janganlah terasa disebabkan anda bencikan saya. Tetapi terasalah kerana memang anda patut terasa! Hahaha. Saya mendoakan supaya ALLAH memberi hidayah kepada anda!. Ingatlah anda mampu mendapatkan keredhaan ALLAH, Cuma yang anda hanya perlukan ialah sedikit pengorbanan dan usaha yang tidak berbelah bagi!. ALLAH menunggunmu!.

Firman Allah dalam surah Ali ‘Imran 135-136:

(maksudnya) Dan mereka yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun dosa-dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah - dan mereka juga tidak meneruskan (perbuatan buruk) yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang- orang yang demikian sifatnya, balasannya adalah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog