nuffang

pembolg himpunan terbaik ini memohon kerjasama pembaca blog supaya mengabaikan iklan yang tidak menutup aurat dan seakan dengan ye..

TAJAAN HIMPUNAN TERBAIK

Sabtu, 20 November 2010

kasih sayang haiwan

Anak singa dalam dakapan orangutan

Tiada yang boleh menandingi belaian ibu.

Tapi apabila dia tiada di sisi, kedua-dua anak singa ini sekurang-kurangnya boleh mendapat belaian dari pengasuh bayi.

Hanama, seekor orangutan jantan berusia tiga tahun, begitu senang memeluk Skukuza dan Simh, dua ekor anak singa berusia satu bulan.


Beruk itu membentuk ikatan dengan anak singa yang riuh begitu saja dia bertemu dengan mereka, menurut penjaga mereka di Myrtle Beach Safari, di South Carolina di Amerika Syarikat.

Hanama berbaring terlentang untuk membiarkan anak-anak singa berehat di perutnya dan sering dilihat menatap dengan sayang sebelum memeluk mereka.

Pengarah taman nasional, Dr Bhagavan Antle, berkata: 'Hanama sangat cerdas dan dia dibawa masuk untuk mengasuh anak-anak singa tersebut.'

'Dia dengan segera mendapatkan mereka dan mengawasi mereka ketika mereka bermain. Dia berjalan dengan mereka dan kadang-kadang dia mengambil mereka untuk menimangnya.'

'Dia kadang-kadang akan mengimbangi kedua mereka dalam pelukannya dengan menunjukkan rasa kasih-sayang.'

Adalah merupakan amalan biasa untuk anak singa di taman, dipisahkan dari ibu mereka saat lahir, kerana dikatakan mereka akan lebih berpeluang untuk terus hidup.

Malangnya, anak singa juga harus dipisahkan dari Hanama dalam waktu sekitar enam bulan kerana mereka akan menjadi terlalu besar baginya untuk mengendalikan.

"Mereka akan membesar berasingan akhirnya, itu tak dapat dielakkan," kata Dr Antle.
- Dailymail




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog